Blogger workshop og outfit

Ny rengørringshjælp til den ‘Desperate Housewife”

Skærmbillede 2017-06-09 kl. 15.42.55

Reklamelinks

Jeg er vitterligt en elendig husmoder, det indrømmer jeg. Jeg ville ønske jeg kunne stå udenfor mit perfekte og fine træhus, på den hyggelige villavej med smukke blomster der slynger sig om huset, nyslået græs og nymalet hvidt stakit. Jeg vil så gerne virkelighedens ‘Desperate Houswives’ udspillede sig her i mit område og liv, men det eneste der egentlig passer på mig er desværre nok ordet DESPERAT. For det er/var jeg!

Da jeg droppede kontoret ind på strøget, gjorde det at jeg fik mere tid i hjemmet, hvor jeg arbejder en del fra. Det giver mig ro og tryghed, at jeg ikke absolut skal fare frem og tilbage hver dag, og kan gøre nøjagtig som jeg vil. De andre medarbejdere i Blogly kan jo sagtens mødes uden mig, og jeg har svært ved at koncentrere mig i et rum med andre. Min koncentration har i det hele taget været elendig siden jeg som 15 årig var ude for et trafikuheld der gav mig piskesmæld, derfor jeg ofte prioriterer ro og få mennesker omkring mig. Men det er nu ikke det, dette skal handle om.

Det der presser mig mest i hverdagen er mit hjem. Jeg er så pinlig uorganiseret, roder og sidder hellere og kigger på rodet end at gøre noget ved det. Jeg har gennem tiderne haft mange forskellige rengøringsfolk, hvor nogle har været bedre end andre og priserne har været meget forskellige. Det har altid været deciderede rengørringsfirmaer, men med 1-3 forskellige personer der kommer fast. Havde jeg plads til en aupair ville det klart være at foretrække, men det har jeg ikke. Altså så skulle huset være meget større, hvis der var en der skulle bo her. Jeg har brug for en der kender huset, og ikke bare tørrer overflader af og vasker gulv. Én der af sig selv tømmer opvaskemaskine, rydder op, organiserer mit tøj og selv kan se når blomsterne skal smides ud. En hushjælp er nok det rette ord for mit behov. Jeg vil hellere arbejde nogle ekstra timer og betale en for det jeg ikke selv gider, og så lave det jeg elsker. Det giver mig så meget mere på happy-kontoen og i overskud. Det handler om at prioritere den tid jeg har i livet, på en ordentlig måde.

Efter jeg er flyttet til Dragør har jeg droslet ned på hushjælpen da det koster noget mere med et større hus, end lejligheden gjorde. Derfor plejer jeg kun at få hjælp ca. én gang hver 14. dag eller én gang om måneden, hvor det tidligere var 1 gange om ugen. Men det dræner sgu mit humør og overskud, så nu har jeg sat mig for at få styr på det.

Jeg ringede lidt rundt for at hente tilbud hjem og prøvede nogle forskellige firmaer. Dem jeg havde var jeg glad for, men det kostede simpelthen for meget i længden. Men det er en jungle! Jeg har haft én ude der kun gjorde rent, og det skal jeg satme love for, for der blev ligefrem tørret udenom et glas på bordet, da vedkomne ikke ryddede op. Jøsses! Som en lidt speciel ting, ønsker jeg at den der kommer i mit hjem ikke taler dansk. Det skal helst være en der ikke kender til mig, kan læse mine ting der ligger fremme eller forstå hvad jeg siger, da det ville være for anstrengt for mig at tage hensyn til i eget hjem – jeg arbejder jo en del hjemmefra. Så når jeg har ringet rundt til div. rengørringsfirmaer og spurgt om de ansatte er danskere, så siger de nærmest med stolthed ja, hvilket har diskvalificeret dem for mig. Men nu har jeg fundet en løsning!

Jeg vil gerne fortælle jeg ikke får penge for at skrive det her, så er det lissom på plads. Jeg har selv kontaktet dette firma som gav mig en “prøvetime” for at se om det var noget for mig, og jeg har efterfølgende valgt at benytte mig af det fremover. Jeg markerer dog indlægget som reklame alligevel, så jeg er dækket ind på den konto. 

Jeg har valgt at benytte mig af Happy Helper, som ikke er et rengørringsfirma, men en online platform der formidler kontakten mellem folk som mig der har brug for hjælp til rengørring, og folk der ønsker at hjælpe med det. Man booker altså en ‘Happy Helper’ inde på deres side, og betaler også derigennem, så de aflønner dem der gør rent på korrekt måde. Man modtager altid en faktura, og kan altså også benytte sig af håndværker fradraget, hvis man husker det. Alle helpers har været til samtaler, og man kan selv vælge hvem man ønsker der kommer hjem til en, da der er beskrivelser og anbefalinger fra andre kunder inde på siden. Lige nu har jeg en Helper til at gå og ordne hjemmet så der er klar til en dejlig weekend, og hun kommer igen på tirsdag og går i gang med at organisere en meget kaotisk tøjskab. Det er mit behov, andres er måske bare at få vasket gulv og tørt støv af. Med priserne herinde har jeg mulighed for at få hjælp oftere, og det er klart min prioritering, samt at det er en der bare laver det der er nødvendigt, istedet for at stå med en blok og afkrydse hvad de har fået at vide der skal gøres, og fandme ikke engang gider at flytte et glas på bordet.

Det er sådan en lettelse det her, og håber det giver mig meget mere overskud i hverdagen.

Har I hjælp i hjemmet, eller er I lidt mere husmødre end mig? 🙂

 

Næste indlæg

Blogger workshop og outfit