UGE 1 DAG 1 - så er det nu!

UGE 1 DAG 2 – nu er vi i gang!

 

Jeg håber I kom godt igennem første dag. Jeg fik hele familien med til træning ude i haven, og det var så hyggeligt. Alle er nemlig kommet hjem i dag. Jeg har fået en masse beskeder om vi ligner familien fra Krummerne, hvor de åbenbart gør det samme, men jeg har desværre ikke set den, måske vi skulle se den samme en af dagene. Det har faktisk slet ikke været svært i dag, synes jeg (vi har gemt alle godter ude i bilen), jeg kan mærke at jeg er motiveret og Troels har været ganske imponeret, over hvordan jeg har foldet mig ud i køkkenet i dag. Jo jo, det skal skam nok gå det her, skal bare sove tre gange mere, så må jeg få et glas champagne, på fredag. I dag er det hviledag, og jeg kan altså også mærke at jeg er øm, er du også det? I dag vil jeg give lidt mere info og tips, som jeg håber du kan bruge, hvis du er med i det her for at tabe dig.

 

 

Her er din kostplan for i dag. Jeg kan godt se det er bedre at få flere dage ad gangen, så jeg laver et indlæg med info til lidt flere dage fra i morgen.

 

 

Der er lavet en kostplan, så du slet ikke skal tænke på hvad der er rigtigt eller forkert. Det kan de fleste godt lide at have, så man ikke står i den situation, at man har svært ved at finde ud af hvad man må og hvad man ikke må. Det kan være virkelig rart i starten, specielt hvis det er første gang man skal prøve at leve sundere. Du skal spise 3 hovedmåltider om dagen, og supplere med 2 mellemmåltider, men kun hvis du er sulten. Din kost er nu udelukkende bestående af ting der vil arbejde med dit fedttab, og din krop. Alt det der arbejder imod, har du nemlig smidt ud af dine skabe… Eller spist… Eller sat ud i bilen.

 

 

Til gengæld skal du spise sådan her:

 

Kulhydrater, som grøntsager, bær og hvad der er i fedtkilderne du skal spise.

Protein, som kød, fisk, æg og skyr – og også proteinpulver, men det er ikke et must, hvis du ikke bryder dig om det.

Fedt, som olivenolie, mandler, avocado.

Du kommer til at spise mere fedt end du er vandt til.

 

Fedt : Du skal have:

–  2-3 spsk olivenolie om dagen

–  15-20 mandler (ændre sig undervejs)

–  ½ avocado

 

Din morgenmad kommer til at bestå af enten en smoothie, nem og hurtig og fyldt med hvad din krop skal bruge, æg som spejlæg eller omelet, protein/snackpandekager, eller noget kød med lidt grønt.

Det snack-måltid, som er et valgfrit måltid kan være lidt grøntsagsstave med et par mandler, eller rester fra din morgenmad, kyllingefrikadeller eller lignende.

Din frokost skal optimalt være en salat eller grove grøntsager, kylling eller rejer og lidt olivenolie eller ½ avocado. Til frokost er det praktisk at du dagen i forvejen har lavet stor aftensmad, og taget noget fra til din frokost. Det er nemt og tidsbesparende, og så er du sikker på du får det rigtige at spise.

Et snack-måltid til eftermiddag er valgfrit. Men du kan vælge at kigge på din kostplan, så du kan se hvad du kan spise, hvis sulten eller sukkertrangen melder sig.

Dit aftensmåltid er dagens sidste måltid. Her skal du igen have grove grøntsager og protein. Det kan kombineres på mange måder. Du kan vælge at følge kostplanen, det er det nemmeste, men hvis du i forvejen er vandt til at lave sund mad præcis på denne måde, kan du godt veksle rundt. Det er vigtigt du får noget du kan lide, men at du holder dig til de fødevarer du må spise på planen.

Du skal drikke 2 ½-3 liter vand om dagen. Kroppen bruger 2 liter bare på at være til! Så det er vigtigt, at der bliver tilført nok vand til udrensning og andre (også de slankende) funktioner i kroppen.

Når sukkertrangen melder sig enten om aftenen eller i løbet af dagen (og jo, det ved jeg den vil gøre) så er det en helt fantastisk idé med urtete. Jeg er selv en espressopige, men der findes masser af skønne slags te, som virkelig har reddet mig om aftenen eller i løbet af dagen, når jeg har haft lyst til noget lækkert. Og så smager de alle fantastisk til mørk chokolade, som du kan nyde 20-30 g af om dagen.

Du må gerne spise 2-3 stk mørk chokolade på 85% hver dag. Så er det lige til at overskue, hvis man har det at glæde sig til om aftenen. Find ud af hvilken te du synes smager virkelig dejligt, det kan altså gøre en stor forskel når du skal undvære sukker.

HUSK : Din flade mave er skabt i dit køkken! Ikke på træningsbænken. Når vi taler om at blive slanke er det 70/30 % i kostens favør.

 

Hvis nu du får karantænekuller eller ungerne driver dig til vanvid, så er det her godt at have:

 

 

 

Image Map

4 kommentarer

  • Anita høj

    Hej. Får Troels samme mængde mad eller mere? Hvad anbefaler du til mænd?

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • maschavang

      Troels spiser bare mere end mig, men vi afmåler ikke maden, mærker efter når vi er mætte 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Anja

    Armen for pokker…. kan vi ikke blive enige om at du skal skrive TYDELIGT hvilke dage der er hvile dage… har trænet i dag også, og kan knapt røre mig 😂😂😂🙃
    Men tak for “sparket” det føles – øhh 🤔 godt at være kommet i gang. 👌🏼🤗

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • maschavang

      Haaaaahaha… Shit manner, du må være så øm! 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

UGE 1 DAG 1 - så er det nu!